Hyper-V Nedir? Kurulumu Nasıl Yapılır?

Merve Nur KARADAŞ
4 min readNov 3, 2021

--

Merhabalar, bu yazımda Hyper-v sanal makinesinin ne olduğunu ve kurulumunun nasıl yapılacağını göstereceğim.

Hyper-v Microsoft tarafından geliştirilen tıpkı virtualbox, vmware gibi bir sanallaştırma çözümüdür. Hyper-v üzerine farklı işletim sistemleri kurarak bunlar üzerinde işlemler yapabiliriz. Şimdi birlikte Hyper-V sanallaştırma çözümünün yüklenmesini ve bir işletim sisteminin kurulumu yapacağız. İşletim sistemi olarak Windows 10 işletim sistemini kuracağız. Tabi ki bunun için ilk olarak Windows 10 işletim sisteminin indirmesini yapacağız.

Yukarı da adresten windows 10 iso dosyasını aşağıdaki adımları yaparak indiriyoruz. Yukarıda görülen resimden ‘Aracı şimdi indirin’ seçeneğini seçiyoruz.

Bu şekilde yukarıdaki aracı bilgisayarımıza indiriyoruz ve çalıştırıyoruz. İndirdiğimiz aracı açtığımızda aşağıdaki adımları uyguluyoruz.

Burada “Kabul Et” seçeneğini seçiyoruz.

Ardından “Başka bir bilgisayar için yükleme medyası (USB flash sürücü, DVD veya ISO dosyası) oluşturma” seçeneğini işaretleyerek ilerliyoruz. Çünkü işletimini ISO disk kalıbı olarak yükleyeceğiz.

Bir sonraki seçenekte default olarak seçilen seçeneklerde herhangi bir düzeltme yapmadan devam ediyoruz.

Bu seçenekte yine ISO dosyası seçeneğini seçerek ilerliyoruz. Ardından indireceğimiz yeri seçiyoruz devam ediyoruz ve indirme işlemimiz başlıyor. Windows 10 ISO dosyamız arka planda indirilirken şimdi hyper-v kurulum işlemini yapalım. Bunun için ilk olarak Hyper-V aracını etkinleştirmemiz gerekiyor. Bilgisayarımızda arama kısmına ‘Windows Özelliklerini Aç veya Kapat’ ayarlarını açıyoruz.

Hyper-V dosyasını aktif hale getiriyoruz. Hyper-V aracını aktif hale getirdik. Bilgisayarımızın arama kısmına Hyper-V yazarak uygulamamızı açıyoruz. Uygulamayı açtığımızda bizi aşağıdaki gibi bir ekran karşılıyor.

Buradan ekranın hemen sağ tarafında yer alan ‘Sunucuya Bağlan’ seçeneğine tıklıyoruz. Karşımıza aşağıdaki gibi bir ekran çıkıyor. Yerel bilgisayar seçeneğini seçiyoruz ve devam ediyoruz. Hyper-V yöneticisine giriş yapıyoruz.

‘Yeni>Sanal Makine’ seçeneğini seçiyoruz. Aşağıdaki adımları uyguluyoruz.

Adım-1
Adım-2

Adı yazan yere sanal makinemizin ismini veriyoruz. Eğer ki ‘Sanal makineyi farklı konuma depola’ seçeneğini işaretlersek hemen altındaki konum yazısı aktif hale gelecektir. Buradan sanal makineyi depolama konumunuzu değiştirebilirsiniz. Ben defaultta yazılı olan depolama yeri ile devam ettim.

Adım-3

Burada 1.Nesil olarak seçiyorum. Eğer 2.Nesili seçerseniz daha gelişmiş bir seçeneği seçmiş olursunuz. Bilgisayarınız UEFI destekli değilse sıkıntı olabilir. Kurulum yaparken herhangi bir sıkıntı olmaması için 1.Nesil seçtim. Zaten kurarken herhangi bir sıkıntı olursa Nesil değişikliği yapıp yine kuruluma devam edebiliriz.

Adım-4

Burada başlangıç belleğini seçiyoruz. Bunu isterseniz artırabilirsiniz. Hemen bir altındaki ayar olan ‘Bu sanal makine için Dinamik Bellek kullan’ ibaresi ise başlangıç belleğinden itibaren adım-6 da verilen en fazla boyut seçeneğinde iş yükü artış gösterdiğinde 60 GB’a kadar bellek kullanımı adım adım artarak devam edecek yani bir anda tüm belleği kullanmak yerine ihtiyacı olduğunda belleği artırarak kullanım sağlar.

Adım-5

Bağlantı kısmından ‘Default Switch’ seçerek devam ediyoruz.

Adım-6

Default olarak gelen ayarları yapıyorum. Sadece en fazla 60 GB olarak boyutunu ayarlıyorum.

Adım-7

Önyüklenebilir seçeneği seçiyoruz. Buradan Görüntü dosyası seçeneğini yani indirdiğimiz ISO dosyası üzerinden işletim sistemini kurabilmek için bu ayarı seçiyoruz. Buradan ileri ve son seçeneğini seçip işlemlerimizi tamamlıyoruz.

Adım-8

Yeni sanal diskimizi oluşturduk.

Adım-9

Windows 10 > Sağ Tık > Bağlan diyerek işletim sistemine bağlanıyoruz.

Adım-10

Bağlan dedikten sonra işletim sistemi kurulum ekranı geliyor ve buradan sonrasında normal windows işletim sistemi kurulumu yaparak Hyper-V sanal makinesi üzerine işletim sistemimizi kuruyoruz.

İyi çalışmalar ve iyi okumalar dilerim…

--

--